Óratípusok

Balerina Mozgásközpont óratípusokA Balerina Központban 2 terem működik. "Balance" 80 m2-es termünk 25 fő befogadására alkalmas, csoportos órák tartására ideális. "Spirit" termünk 24 m2-en, kisebb csoportoknak vagy személyi edzéseknek ad helyszínt. Az órarendünkben érvényes jeggyel vagy bérlettel foglalhatóak az órák, a terem befogadó képessége szerint. Az alábbiakban bemutatjuk óratípusainkat:

 

 

1. Kezdő és haladó balett órák

Balett óra - haladó esetén kérjük, az órát csak előképzettséggel rendelkezők látogassák! 

Nulláról kezdő tanfolyam részletei itt!

Felnőtt balett óráinkra kezdő és haladó jelentkezőket várunk. Haladó csoport esetében előfeltétel a legalább 6 hónapos aktív balett tanfolyami tudás. Rendszerünk alapja a Vaganova klasszikus balett-technika. A gyakorlatok elsajátítása és folyamatos fejlesztése nehéz, hosszan tartó képzést és mindennapos gyakorlást igényel. Óráink a hobby szintű tudás elsajátítását segítik, az órákon 16-50 éves korig hölgyek és férfiak egyaránt részt vesznek.

A rövid, földön vagy rúd mellett történő, főleg ízületekre fókuszáló bemelegítés után a rúdgyakorlatok következnek, amelyek minden balett óra első 25-35 percét töltik ki. Ennek célja, hogy az ízületeket és izmokat fokozatosan megmozgassuk és bemelegítsük az óra elején. A rúdgyakorlatokat a balett rúd segítsége nélkül is szabályosan kell tudni végrehajtani. A rúdgyakorlatok sorrendje a következő: Plié / Battement tendu / Battement tendu jeté / Rond de jambe pár térre / Fondu / Frappé / Adagio /Grand battement jeté. A sorozat elvégzése után középgyakorlatok, forgások  és ugrások gyakorlása következik. Az órát 10 perces nyújtással zárjuk. Javasoljuk, hogy a balett órára látogatói rendszeresen nyújtsanak akár további óráinkon is.


Spicc technika - Klasszikus balett előképzettséget igényel, kezdőknek nem ajánlott!

A spicceléshez szükséges alapfeltétel, hogy a balett gyakorlatok egy részét féltalpon is biztonsággal végezzük. A bokát tartó izmok és szalagok elég erősek kell hogy legyenek, a boka ne dőljön be, vagy ne forduljon ki. Az órákon rúd mellett történik a bemelegítés, a gyakorlatok nagy része azonban középen. A rúd nélküli munka a cél, így a megfelelő gyakorlati balett tudás elengedhetetlen. Az órára jelentkezés és a spicc cipő vásárlása előtt javasoljuk az oktatókkal való egyeztetést.


Kezdő és haladó balett órákMűhely -  gyakorlatok, képesség fejlesztése

A klasszikus balett alapjait adó egyes lépéseket, mozdulatsorokat szabályosan kivitelezve lépésről lépésre átismételjük. Azoknak ajánljuk, akik szeretnének mélyebbre jutni a gyakorlásukban, és törekednek arra, hogy mozdulataik tökéletesek legyenek. 2 óra alatt csak néhány gyakorlatra koncentrálunk, miközben a tanárok személyre szóló tanácsokat adnak a résztvevőknek. Ez az óra nem olyan kötött, mint az órarendben szereplő órák, minden kérdésre választ adnak oktatóink, valamint olyan hasznos elméleti és gyakorlati információkhoz juthatnak a résztvevők, amelyeket egy sima órán nincs alkalma a tanárnak megmutatni, elmagyarázni. Bemutatásra kerülnek az egyes mozdulatoknál, hogy melyek a jellemző hibák, és azokat hogyan lehet kijavítani, valamint a szabályos kivitelezést  gyakoroljuk. Az órára pótjegy vásárlása szükséges, helyek korlátozott számban! 
 

 

2. Body & Mind típusú órák

Egyik fő irányvonalunk a bodyART® , és annak ágazatai. A bodyART®  a német Robert Steinbacher és Alexa Lé által kifejlesztett tréning. Az emberi test, lélek és szellem hármas egységére épül. A tréning úgy van felépítve, hogy ez a hármas harmónia érvényesüljön: testünket a gyakorlatokkal tornáztatjuk, lelkünkre, szellemünkre pedig jótékonyan hat a tudatos légzés, koncentráció és a befelé figyelés.


A bodyART®  magába foglalja a jógát, a gyógytornát, az erőtréninget, különböző légzési és meditációs technikákat és a jin-jang filozófiát is:

Jóga: nem egyes izomcsoportokat erősítünk, hanem egy-egy gyakorlatban az összes izmunkkal dolgozunk és a légzéssel kombináljuk azokat. A jógából átvett alternatív napköszöntés adja a tréning folyamát, köti össze a gyakorlatokat.
Gyógytorna: a tréningben a hasizmainknak jut a legnagyobb szerep. Ezzel stabilizáljuk a gerincünket és tartjuk az erő és egyensúlyi pozíciókat.
Jin-Jang: erősítés-nyújtás, belégzés-kilégzés, izomfeszítés-relaxáció egysége. Egy bodyART®  óra úgy van felépítve, hogy a belégzést kilégzéssel, az izomfeszítést nyújtással, az erőmunkát relaxációval oldjuk fel.
A gyakorlatokat lassan, tudatosan végezzük, figyelünk a testünkre, izmainkra és a szabályos légzésre. A légzés energetizál, segíti a koncentrációt a kitartott erõgyakorlatoknál. Segíti a stabilizációt az egyensúlyi pozícióknál és relaxáció segítségével oldja a feszültséget az izmokból.

Rendszeres bodyART® -edzés mellett olyan izmok is megerősödnek, amiket ezelőtt nem használtunk, tudatosabb életforma alakul ki. A mindennapokban több energiánk lesz, jobban tudunk koncentrálni, és mindezek következtében a fizikális és mentális teljesítményünk megnő!
 

bodyART®: Amikor az erő a tudatossággal találkozik​

A bodyART® mozgásanyagát tekintve a jógából veszi fő elemeit, amelyhez a gyógytornából, a japán Do In-ból ismert elemeket rendel és speciális légzéstechnikát kapcsol. Ezzel biztosítja a teljes összhangot az edzés és a relaxáció együttes hatása között. A statikus és dinamikus erőelemek mellett bőven tartalmaz nyújtó és lazító hatású gyakorlatokat is, amelyek pozitívan hatnak testünk rövidülésre és gyengülésre hajlamos izmai számára. Minden gyakorlat kontrollált és tudatos kivitelezést igényel, amelyet speciális légzés alkalmazása segít. A bodyART® edzéssel fejlődik a hajlékonyág, az erő, az állóképesség, a kitartás, az egyensúlyérzék, a stabilitás, a türelem, a tudatosság, illetve olyan készségek és képességek, amelyek a harmonikus mozgás, a tudatos lét elkerülhetetlen alapjai.

deepWORK®
Legújabb és világszerte kiváló fogadtatásban részesült tréning koncepciója a deepWORK®, ami a bodyART® és az IRON SYSTEM™ know how-ját vegyíti. Ez a holisztikus, funkcionális tréning minden sportág legjavából építkezik, egyszerű, intenzív, egyedülálló és teljesen más, mint az eddig ismert módszerek. A kínai öt elemre (föld, fa, tűz, fém és víz) épül, rendkívül intenzíven mozgatja át a testet és rengeteg pozitív energiával tölt fel! Kitolja az egyéni határokat, függetlenül nemtől, kortól, edzettségi szinttől!


Jóga - olvasd el jóga etikettünket!

A jóga indiai kultúrkörből származó önismereti, szellemi út. Az egyén tapasztalatszerzését helyezi előtérbe.
Tanulásának fontos sarokköve a tudatosság, amely az élet minden területére kiterjed. A tudatosság azt jelenti, hogy ismerem a bennem zajló folyamatokat, legyen ez testi, lelki vagy tudati. A jóga gyakorlója megtanulja megérteni a belsőjében zajló folyamatokat, ezáltal könnyebben megérti a körülötte zajló eseményeket és környezetét.
 

  • Body & Mind típusú órákGerincjóga: kezdőknek és mindenkinek, aki el szeretné kezdeni a jógát. Nem szükséges hozzá semmilyen jógás "előélet". Örömjóga magáért a mozgásért. Fókuszban a gerinc és a gerinc melletti izmok. Ajánljuk hátfájósoknak és különféle enyhébb hátpanaszok megszüntetésére. Az óra szerkezete: Ellazulás, légzésbeállítás, bemelegítés, állógyakorlatok, ülőgyakorlatok, fekvő ászanák, fordított testhelyzetek, relaxáció.
  • Hatha jóga : maga a jóga , a több,mint 6000 ászanával. Kezdőknek és középhaladóknak. Az óra felépítése: elcsendesedés, légző gyakorlatok, bemelegítés (napüdvözletek) álló- ülő - fekvő ászanák. Fordított testhelyzetek. Relaxáció.
  • Dinamikus jóga: középhaladóknak és haladóknak. Kihívást jelentő ászanák, amelyek ugyanakkor rövid idő alatt is megtanulhatóak. A hatha jóga ászanáinak (jóga-testhelyzeteknek) összefűzött láncolata alkotja az órát, ez adja a dinamikus jellegét.  A folyamatos mozdulatsort a gyakorlatok előtt és között visszatérő Napüdvözlet az óra elején a bemelegítést, közben pedig a keringés folyamatos élénkítését szolgálja. Ezzel segítjük elő a hatékonyabb zsírégetést és gyorsabb anyagcserét. Egy-egy gyakorlat hatása nagyon összetett: egyes izomcsoportokat ellazítja, nyújtja, míg másokat erősíti. A gyakorlatok elvégzése közben a mozgást, a légzést és a gondolatokat hangoljuk össze, tudatosan figyelünk az izommunkára. A tudatos légzés segít az agy és a szervezet oxigénellátásának javításában, ezáltal megnyugtatja az elmét és energiával látja el a testet.

 

3. Gerinc menti izmokat erősítő órák, Prevenciós tréningek

Gerinc torna

Testtartásunkkal sok információt közvetítünk. Gerincünk állása árulkodik lelkünk pillanatnyi állapotáról, valamint arról, hogy mennyire tartjuk karban testünk tartóoszlopát és a törzs izomzatát, mozgékonyságát. Az ülő életmód és a hosszantartó inaktivitás következtében nyakfájdalmak, hátfájás, derékfájás, izomgyengeség, görnyedt tartás, elbillentett medencehelyzet, merevség, beszűkült mozgástartomány alakulhat ki. Természetesen a legbölcsebb a megelőzése mindezeknek, de a már kialakult diszharmonikus állapotokon is sokat javíthat a rendszeres Gerinc torna. A gerincünk feladata kettős: tartja a testet és védelmet nyújt a gerincvelő számára. A Gerinc torna óra kiegészítheti a már megszokott heti edzésprogramot, vagy önállóan is alkalmas arra, hogy a résztvevők alaposan átmozgassák, megnyújtsák a gerinc mentén fekvő izmokat, javítsák testünk tartóoszlopának rugalmasságát, egészségét.

Kismama jóga

Gerincmenti izmokat erősítő órák, Prevenciós tréningekA várandósság egy más, csodálatos élettani állapot, azonban a kismamáknak is szükségük van a mozgásra! A várandósság alatt végzett torna hozzásegíthet a könnyebb, rövidebb vajúdáshoz és szüléshez. Kisebb az esélye a császármetszésnek, gyorsabban felépül az anya a szülés után, és hamarabb visszanyeri eredeti alakját. Természetesen nem ebben az állapotban kell a kismamáknak a határaikat feszegetni, intenzíven alakot formálni, fogyókúrázni. Ahogy elkezd változni, átalakulni a kismama szervezete, ahogy felkészül az új élet táplálására, ahogy növekszik a baba és növekszik a terhelés testükre, úgy változnak az igényeink is. A testsúly növekedésével terhelődik a gerincoszlop, a medence és a lábak. Gyakoriak az ízületi-, csípő- és hátfájdalmak. A pocaklakó növekedésével gyakoriak a légzési nehézségek. A speciális gyakorlatok segítségével ezek a panaszok orvosolhatók! 

kismama jóga egyfajta áramlás, minden mozdulata lágy, könnyed. Minden gyakorlat megfelelően módosítva van, hogy nagy pocakkal is kényelmesen, biztonságosan lehessen végezni. Kevés pózt tartunk ki, a dinamikus gyakorlás a jellemző, fontos, hogy a kismama semmiképp se terhelje túl magát. Kismamák részt vehetnek bodyART órákon is, azonban egyes gyakorlatok helyett pihenés javasolt, ezt az oktató minden esetben jelzi. A légzőgyakorlatok az órákon segítik a helyes légzés kialakulását, amely a kismama és a baba számára is fontos. Az orvosok a 8. és a 12. hét között nem javasolják az intenzív mozgást, vagy az olyan tevékenységet, amikor az alhasi nyomás nő. (Ilyenkor ágyazódik be a placenta és statisztikailag ilyenkor a legkritikusabb a terhesség.) Ebben az időszakban inkább pihenj otthon! Utána várunk szeretettel óráinkon jógázni, de előtte konzultálj az óratartóval! Mivel minden várandósság más és más, ezért figyelj a tested jelzéseire, és minden esetben konzultálj az orvosoddal! Oktatóink szakképzettek és segítenek, amiben csak tudnak - ezért is elengedhetetlen, hogy tájékoztasd őket az állapotodról, azonban az órán csak a saját felelősségedre vehetsz részt! Kismamáknak az órarendben feltüntetett órákon túl további lehetőségeket is javasolunk pl. egyéni konzultáció dúlával, szülés felkészítés, gyógytornász javaslatok. Ezekről bővebb információt recepciónkon találhatnak.

 

 

 

 

Személyi edzések, egyéni foglalkozások


 

« Vissza

 

Ajánlott jegyek, bérletek, termékek