Jóga, stretching

Jóga

Jóga órák a BalerinábanSokan nem próbálták még a jógát, de kellemes meglepetést is okozhat az első alkalom, főleg, ha kérdezhetünk is, és nem kell magunkat kívülállónak éreznünk. Fiatalok és idősek, ülő munkát végzők és táncosok részére is kiemelten ajánlott a gyakorlás elkezdése. Ha még soha nem jógáztál, akkor is érdemes csatlakoznod, de rendszeres gyakorlók is kaphatnak új információkat! Az oktatás kis létszámú csoportban zajlik, amely garantálja számodra a személyre szabott figyelmet.

Mit kaphatsz a jógától?
- hatékony stressz kezelés
- erős, egészséges test
- kiváló nyújtó gyakorlatok megismerése
- belső nyugalom
- életerő, egyensúly

Tapasztald meg a harmóniát, érezd jól magad, ismerd meg a jóga számos kedvező hatását! Mozgás Központunkban kellemes, igényes környezetben, csendes, nyugodt, minőségi oktatással várunk szeretettel.

Nem igényel előképzettséget, bármilyen korosztálynak, 55 vagy 85 perces klasszikus jóga óráink várnak!

A jógában a tudatosság azt jelenti, hogy ismerem a bennem zajló folyamatokat, legyen ez testi, lelki vagy tudati. A jóga gyakorlója megtanulja megérteni a belsőjében zajló folyamatokat, ezáltal könnyebben megérti a körülötte zajló eseményeket és környezetét.

Óráink hatása, néhány alkalom alatt érzékelhető: a gerinc melletti izmok ismét „életre” kelnek a jóga gyakorlatok által. Egyenesebb, fájdalom mentes, elegáns testtartás a hétköznapokban, kibővül a testrészek mozgástartománya, a gyakorlatok vitalizálnak, javítják az emésztést, és a belső szervek működését.

A gyakorlatok segítségével átmozgatod, erősíted és nyújtod az egész testedet. Jóga nyújtás kontra hagyományos nyújtás: Amíg a jóga nyújtás elsősorban a testtartásra és a lélegzésre helyezi a hangsúlyt, addig a hagyományos nyújtás állhat statikus részből – amit például testnevelés órán végeztünk – és/vagy dinamikus nyújtásból, melynek során apró után mozgásokat végzünk. Bármelyiket is választod, garantált, hogy egy kis nyújtással rengeteg fájdalomtól kíméled meg magad hosszú távon. A jóga nyújtás segít abban, hogy fókuszálj a lélegzésedre, hogy nyújtás közben ne tartsd azt vissza. A mozgás során arra is külön figyelmet kell fordítanod, hogy a nyújtás alatt miképp fordul, egyenesedik, csavarodik a tested. Ez a hangsúly annyira rögzülni fog benned, hogy a későbbiek során más mozgásformánál, sőt a mindennapi életben is alkalmazni fogod. 

Olvasd el jóga etikettünket!

Aktuális óráinkat órerend menüpontunk alatt találod!

Első alkalmas jegy


Stretching


stretching balerina A nyújtás 55 percben leginkább egy gerincjóga óra, ami a hagyományos meditáció kivételével belépés a jóga világába. Ebben a stílusban könnyen befogadható mozgásvilág bármilyen korosztály részére.


A nyújtás óráinkon elsősorban preventív karbantartása koncentrálunk, jóga és pilates, vagy táncos nyújtó gyakorlatok segítségével. A láb, a spárga nyújtása van a fókuszban, jóga alapok esetében inkább a gerinc. Ezekre az órákra bátran lehet jönni teljesen kezdő szinten is, könnyen lekövethető az összes gyakorlat. Tudatosan figyelünk az óra gyakorlatainak összeállításakor, hogy teljesen átlagemberek jönnek az órára, így a gyakorlatok mozgástartománya is ehhez van igazítva.
 

Első alkalmas jegy


Core izomzat erősítés és csípőnyitás

gerinc regeneráló tornaCore izomzat erősítés és csípőnyitás Laurával - péntek reggel 7:00-8:00

Táncművészként ráébredtem arra, hogy a testtel való egésszségtudatos törődés nélkülözhetetlen, akár hivatásos sportolóról akár ülőmunkát végző emberről is van szó. Pilates és jóga oktatóként sokrétű tapasztalattal rendelkezem ennek köszönhetően óráimat komplexen építem fel, hogy az alakformálás mellett garantált legyen a testi-lelki megújulás. A reggeli Core jóga célja egy olyan biztos alap megteremtése, amely ellenállóvá teszi a testet és az elmét a hétköznapok kihívásai ellen.

Hatékonyabb és izzasztóbb lesz, mint egy átlag pilates óra, a jóga gyakorlatoknak köszönhetően pedig kellően el is lazulsz a végére.
Az alkalmak során a core izmok erőteljes igénybevételére kell számítani, és kiemelten dolgoztatjuk meg a hiúsági hármast: has-hát-farizmok. Az egyensúly visszaállítása érdekében a hát izomzatánál azokat erősítjük, amelyek túlnyultak vagy elernyedtek, és azokat nyújtjuk amelyek túlterheltek illetve beszűkültek a rossz testtartás következtében. A nagyobb erőkifejtést igénylő gyakorlatokat pedig változatos nyújtó és csípőnyitó, hosszabban kitartott lazító pózokkal zárjuk, hiszen a láb és csípő hajlékonysága is nagyban hozzájárul a helyes testtartás eléréséhez.

Az egyensúly felbomlása testi szinten erőteljesen hat mentális állapotunkra és ez fordítva is igaz. Ha huzamosabb ideig elhanyagoljuk akár lelki akár  fizikális problémáinkat, egyre maradandóbb nehezebben kezelhető gátak és elváltozások keletkeznek bennünk. Az óráimon a testen keresztül hatunk és teszünk szert mentális erőre és rugalmasságra.

Jóga  és stretching órán azon dolgozunk:

- hogy gerincünk nyaki, háti, ágyéki szakasza egészségesen funkcionáljon
- megelőzzük a fájdalmak kialakulását
- újra tanuljuk és napi jó szokásunkká tegyük a helyes testtartást
- megnyújtjuk a fáradt, merev, megrövidült izmainkat, ezáltal növeljük mozgástartományukat
- speciális technikákkal erősítjük az elgyengült izmokat
- az izmok optimális erejének elérésével segítjük a felbomlott izomegyensúly helyreállítását
- fontos eleme a nyújtás, a feszültség és a mindennapi stressz levezetésére
- a kötött illetve megrövidült izomzat lazává és rugalmassá tétele

Az órán mobilizálunk, erősítünk, nyújtunk - mindeközben tónusos-feszes izomzatot kapunk, alakunkat formáljuk.

Első alkalmas jegy


 

kismama torna A kismama jógán alkalmazott gyakorlatok az órákon segítik a helyes légzés kialakulását, amely a kismama és a baba számára is fontos. Az orvosok a 8. és a 12. hét között nem javasolják az intenzív mozgást, vagy az olyan tevékenységet, amikor az alhasi nyomás nő.   
baba-mama torna A baba-mama torna egy kötetlen foglalkozás, ahol az óra menete minden esetben a kicsik igényeihez igazodik, és melynek a célja a közös kikapcsolódás, feltöltődés. Szeretettel várunk minden babát, aki már elmúlt 8 hetes, de még nincs 1,5 éves.  
LYB program  A 1,5-2 órás tréingen (ahová hozhatod a babádat is) beszélgetünk a táplálkozásról, a hasizmok szerepéről, és a regenerálás módjáról. Megtanulhatod azt az egyedülálló gyakorlatsort -LoveYourBelly-, amellyel a hasizmod minden rétegét megerősítheted, ha rendszeresen, heti 2-3 alkalommal gyakorlod otthon. Szülés után fontos a fokozatosság elve, hogy elkerüld a tested megterhelését. Fejlesztjük a testtudatot, megtanuljuk szeretni önmagunkat.  

 

Első alkalmas jegy

Jegyek és Bérletek

A Balerina Mozgás Központban tartott órákra előzetes bejelentkezés szükséges. Erre azért van szükség, hogy folyamatos, kiváló minőséget kapjatok és elkerüljük az esetleges zsúfoltságot. Az ehhez  szükséges jegyeket és bérletek itt találjátok.

Megnézem...

Kismama jóga, baba-mama torna, LYB programok

A várandósság egy más, csodálatos élettani állapot, azonban a kismamáknak is szükségük van a mozgásra! A várandósság alatt végzett torna hozzásegíthet a könnyebb, rövidebb vajúdáshoz és szüléshez.

Megnézem...

Gerinctorna, gerincjóga

Az ülő életmód és a hosszantartó inaktivitás következtében nyakfájdalmak, hátfájás, derékfájás, izomgyengeség, görnyedt tartás, elbillentett medencehelyzet, merevség, beszűkült mozgástartomány alakulhat ki. Természetesen a legbölcsebb a megelőzése mindezeknek, de a már kialakult diszharmonikus állapotokon is sokat javíthat a rendszeres Gerinc torna.

Megnézem...

« Vissza

 

Ajánlott jegyek, bérletek, termékek